Indien je meedoet aan Slotkoor zijn bijna alle maaltijden bij je deelname inbegrepen. Bij mooi weer wordt er in de tuin gegeten, anders is er binnen ook genoeg plek in de eetruimte. Een uitgebreid ontbijt- en lunchbuffet, drank en een diner (veelal 2- tot 3-gangen) maken dat je genoeg energie hebt om intensief te kunnen repeteren.

Aan Slotkoor zijn elk jaar twee koks verbonden. Op één dag zijn de koks vrij en dan kan iedereen op eigen gelegenheid en op eigen kosten in de buurt dineren. Meer over onze koks lees je op de Organisatiepagina.

De wijn die elke avond wordt geschonken bij het diner is afkomstig van de wijngaarden van lokale wijnboerfamilie Probst. Hun wijnen worden al jaren in slot Seehaus geschonken; concerten en wijnproeverijen worden regelmatig gecombineerd.

De wijnmakerij van Probst wordt omgeven door schilderachtige berglandschappen van het Steigerwald en de Frankenhöhe waar aan de zuidelijke hellingen hun wijnen bloeien. Het ligt in een van de warmste en droogste gebieden in Duitsland met de gunstige klimatologische voordelen van beschermende bossen. Verscholen in warme niches, baaien en op zonnige hellingen vormen de wijngaarden een kleurrijke lappendeken vol landschap esthetische stimuli.

De wijngaarden van Probst bestaan sinds 1981. Al snel ontdekte de familie de allure van hoogwaardige wijnen en Probst begon op dit moment met de succesvolle deelname aan de Frankische wijn Awards. Vele nationale en internationale prijzen volgden!

Meer weten over deze prachtige wijngaarden? Kijk dan op de website Weingut Probst.

Lange tafel