Slotkoor 2024

Slotkoor 2024 - We gaan beginnen!

De audities voor Slotkoor 2024 zijn geweest en het koor is samengesteld. De voorpret kan beginnen!
De deelnemers hebben alle informatie ontvangen, gaan hun overnachtingsoptie kiezen en kunnen bijna gaan studeren aan de bladmuziek. Nog even geduld en dan gaan we elkaar ontmoeten op de inzeepdag in juni!
Voor de echte last minute beslisser hebben we nog 4 laatste plekjes beschikbaar in het koor. Neem contact op via het contactformulier als je een hoge sopraan, tenor of bariton bent!

Kijk voor een impressie van Slotkoor 2023 en eerdere edities op de pagina In Beeld.

Belangrijke DATA - Slotkoor 2024

Inzeepdag: 29 juni 2024

Slotkoorweek: 20 t/m 28 juli 2024

Repetitiedag: 8 september

Generale: 13 september (avond)

Concert: 15 september (middag)

Programma - SLOTKOOR 2024 - Fest UND Friede

Fest und Friede is de titel van de 15e Slotkoor-editie, feestelijk en diep doorleefd. Het monumentale Friede auf Erden van Schönberg staat als titelstuk op het programma. De in Kiev wonende Silvestrov schreef een aangrijpend Gebet für die Ukraïne, dat wordt geflankeerd door twee composities van Hindemith, een componist wiens werken tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's verboden werden als Entartete Kunst. Uit de Nederlandse gouden eeuw klinken de tijdloze psalmen van Sweelinck waarin de psalmist vrede wenst voor godvrezende mensen. Vrede wordt verder bezongen in de feestelijke Fest- und Gedenksprüche van Brahms. De dichteres Ivanka de Ruijter vraagt zich af of tijd van water is in Tij, de nieuwste compositie van William Knight. Heppener bezingt de duiveltjes die de rust graag verstoren, en het programma wordt besloten met Mendelssohns Herr, nun lässest du deinen Diener in Frieden fahren.

Bekijk het volledige programma.

Lustrum!

Oud-deelnemers, opgelet! Wil je het lustrum met Slotkoor meevieren, maar kun/wil je niet meer de hele zomerweek mee? Houd dan toch zondag 15 september vrij in je agenda, want dan is er ook iets speciaals voor de oud-deelnemers. :) Meer info volgt.

Locatie en accommodatie

Elk jaar verblijven we in het Schloss Seehaus, gelegen in het pittoreske dorpje Markt Nordheim in Noord-Beieren. Zie de website van het slot voor een goede impressie.

Op deze pagina vind je meer informatie over dit sfeervolle jachtslot. Er zijn ook andere locaties waar je kunt overnachten, enkele voorbeelden hiervan vind je bij accommodaties. Indien je bent toegelaten tot het koor ontvang je meer informatie en kun je ook je accommodatievoorkeur(en) doorgeven.

Deelnemersbijdrage

De deelnemersbijdrage is 500 euro inclusief ontbijt, lunch, diner (op twee dagen na), bladmuziek en deelname aan repetities en concerten. Daarnaast betaal je om te overnachten op een eigen kamer in het slot 200 euro voor de hele week. Er zijn ook goedkopere en duurdere accommodaties beschikbaar. Hierover informeren we je als het koor samengesteld is. Zijn de kosten een mogelijke belemmering voor je? Neem gerust contact met ons op, dan kunnen we de mogelijkheden bespreken.

Het bedrag is exclusief vervoerskosten naar Duitsland en exclusief bier en wijn in het slot.

Schloss Seehaus ligt op 6 uur rijden van Utrecht (pauzes en files niet meegeteld) en is goed te bereiken met auto en openbaar vervoer.

Aanmeldingen

Voor de laatste paar plekken in het koor voor 2024 kun je contact opnemen via het contact formulier. Ben je geïnteresseerd in Slotkoor 2025, meld je dan aan voor de Nieuwsbrief, dan houden we je op de hoogte.

Aanmeldprocedure
Als je nog niet eerder met Slotkoor hebt meegedaan, vragen we je wellicht om auditie te doen. Meer informatie hierover en over jouw benodigde muzikale capaciteiten vind je op onze aanmeldpagina, onder het inschrijfformulier.

Na aanmelding:

- Ontvang je bevestiging van ons en eventueel een uitnodiging voor je auditie.

- We streven ernaar begin april het voltallige koor te kunnen berichten. We vragen je dan ook naar je accomodatievoorkeur (in 95% van de gevallen kunnen we de voorkeuren honoreren).

Let op: aanmelding leidt niet automatisch tot deelname, ook niet als je al eerder mee hebt gedaan. Pas na de audities wordt bekendgemaakt wie de deelnemers zijn van Slotkoor 2024.